Aktualności

25.05.2016

Piksel Kod - Śledź swoich klientów

Napisane przez: Mariusz Dykas

Czy nie byłoby świetnie gdyby wiedzieć kto wchodzi na nasze strony firmowe czy strony typu Landing Page mimo iż się nie zapisali czy nie kupili? Dzięki temu mógłbyś skierować swoją reklamę do osób, które wiesz, że interesują się Twoim tematem. Jak najbardziej taka możliwość istnieje i jest to Piksel Kod na Facebook’u.

Jak mogę to wykorzystać?

Załóżmy, że robisz akcje promocyjną na swój produkt. W tym celu tworzysz stronę typu Landing Page. Jeśli nie wiesz co to takiego to zapraszam Cię tutaj.

Przyjmijmy sytuację, że klient zainteresował się i wszedł na Twoją stronę ale z jakichś przyczyn nie dokonał zakupu. Dzięki umieszczeniu na tej stronie właśnie Piksel Kodu jaki oferuje Facebook będziemy wiedzieli kto na stronę wszedł. Niestety z imienia i nazwiska nie będziemy wiedzieli kto to ale w przyszłości będziemy mogli skierować swoją reklamę na Facebook’u właśnie do tych osób. Jest to ogromna korzyść, ponieważ jak już pewnie gdzieś słyszałeś, odbiorca często musi zobaczyć naszą reklamę kilkukrotnie aby zdecydować się na zakup czy skłonić ją do podania maila zapisując się do listy newsletterowej.

 

Jak to zrobić?

1. Uruchamiasz menedżera reklam klikając “Zarządzanie reklamami”

piksel kod facebooka

 

 

2. Następnie wybierasz “piksele”

Jak wykorzystać piksel kod

 

 

3. Kolejnym krokiem jest wyświetlenie kodu który należy umieścić w kodzie Twojej strony między znacznikami

i

.  Jeśli nie wiesz jak to zrobić, skontaktuj się z nami.

piksel kod - wykorzystaj go

 

 

4. Bez względu na to czy umieściłeś już kod na swojej stronie czy na wielu stronach możesz stworzyć grupę odbiorców na podstawie Piksel Kodu. Będzie to reklama kierowana tylko i wyłącznie do osób, które już kiedyś weszły na Twoją stronę. Czyli możemy stwierdzić, że są zainteresowani Twoimi produktami. Grupę odbiorców tworzysz tak jak na załączonym obrazku

 

 

5. Teraz pozostaje już tylko nazwać tą grupę odbiorców

 

Piksel kod - jak sprwadzić czy działa?

Służy do tego wtyczka do przeglądarki chrome Facebook Pixel Helper. Możesz ją bez problemu znaleźć w google. Wchodząc na daną stronę, z automatu będziesz wiedzieć czy Piksel kod działa czy nie.

 

Dzięki temu tworząc różnego typu reklamy na Facebooku czy po prostu jeśli ktoś wejdzie na Twoją firmową stronę bo zaciekawił go Twój fanpage, to będzie rejestrowany w piksel kodzie. Tworząc kolejne reklamy możesz je kierować tylko i wyłącznie do tych osób co daje niesamowity wzrost konwersji, ponieważ wiesz, że te osoby już raz Twoim produktem były zainteresowane.

 

Pozdrawiam 
Daniel Adamiak
Specjalista ds. Digital Marketingu

 

Mariusz Dykas

CEO SalesMiles

Mariusz Dykas - przedsiębiorca, który już od gimnazjum zajmuje się biznesem. W artystyczny sposób przedstawia swoją pasję rozwoju osobistego oraz pokazując inną drogę ludzkiego życia. Autor książki @MARKET_ING. Od wielu lat pokonuje wszystkie stereotypowe spojrzenie na życie.

Magik, który zawsze znajdzie rozwiązanie na dane wyzwanie. Słowo problem nie występuje w jego słowniku. Jest człowiekiem orkiestrą potrafiącym odnaleźć się w praktycznie każdym środowisku.

Jako filantrop wspiera ludzi kreatywnych jak i ciekawe pomysły. Angażuje się w charytatywność jak i projekty non profit. Rozdaje wiele szkoleń jak i narzędzia marketingowe na swoich spotkaniach rozwojowych.

Komentarze