Aktualności

27.05.2016

Profilowanie klienta

Napisane przez: Mariusz Dykas

Zanim sprzedasz swój produkt lub usługę musisz wiedzieć kto jest Twoim klientem. Czasy gdy stało się na straganie oczekując na swoich klientów aż sami łaskawie do nas przyjdą bezpowrotnie minęły. Dzisiaj żeby klient przyszedł do Ciebie najpierw to ty musisz wyjść do niego ze swoją ofertą. Konkluzja jest prosta, trzeba wiedzieć kto jest Twoim klientem i jakie potrzeby zaspokajasz.

Profilowanie1

Przedstawię kilka profili:

1. Narcyz

Musi być kochany i zauważany a przede wszystkim atrakcyjny dla innych. Spraw by Twój produkt powodował, że czuje się wyjątkowo i jest lubiany przez innych. Przy konsumowanie ma czuć wartość produktu. Jak Twój produkt ma sprawić by pokochał siebie jeszcze bardziej?

2. Profesjonalista

Osoba której zależy na tym by widziano ją jako specjalistę w danej dziedzinie. Nie zawsze nim jest ale najważniejsze by tak myśleli inni. Twój produkt nie koniecznie musi podnieść jego faktyczną wiedzę ale na pewno ma sprawić by on czuł się mądrzejszy i był tak postrzegany. Nie warto z nim argumentować a raczej doceniać co potrafi i wskazać gdzie mógłby rozwinąć się jeszcze bardziej. Zwracaj się do niego jak do eksperta.

3. Pan wyjątkowy

Ten typ klienta lubi być doceniany za swoją wyjątkowość. Bardzo lub podejmować ryzyko. Twój produkt ma podkreślić jego indywidualność. Tatuaże, szyba jazda samochodem to jego znak rozpoznawczy. Pokaż to co oferujesz jako nietuzinkowe, ekstremalne a zyskasz jego uznanie.

4. Król

Chce być postrzegany jako ktoś ważny, stanowczy, decyzyjny. Obawia się sytuacji w których nie ma poczucia wyższości nad resztą. Pomóż mu powiększyć zakres panowania pokazując w których dziedzinach jego działalności powinno być to zrobione, w ten sposób go zdobędziesz.

 

5. Pan kreatywny

Ten typ człowieka lubi zmiany, ponad przeciętność. Nie zadowala go to co oklepane, znane i dostępne dla wszystkich. Wciąż szuka innowacji. Jego pociąga coś nowego, daj mu szeroki wybór i niech Twój produkt będzie podatny na zmiany. Pokaż Twój produkt jako ciekawy i nietuzinkowy.

6. Idealista

Wieczny optymista, marzy o wszystkim, nie podejmuje zbyt wielu działań. Boi się stanowczości, lubi przyjemne grafiki. Prostota i radość, spraw by nadal mógł się czuć bezpiecznie i delikatnie pokaż mu swój produkt.

7. Człowiek czynu

Człowiek, który chce pokazać, że jego inicjatywa zamienia rzeczy niemożliwe w osiągalne. Chce tworzyć coś wielkiego, może to zrobić przy udziale Twojego produktu, prawda? Z drugiej strony jego aktywne działanie chciałby by było zabezpieczone. Ma silne poczucie wartości i nie jest podatny na manipulacje.

8. Zabawny gość

Obawia się nudy i nadmiernej powagi. Szuka rozrywki i zabawy. Głównie stara się zaspokoić przyjemność. Pokaż jak wiele frajdy sprawi mu korzystanie z Twoich usług.

9. Obrońca

Lubi opiekować się tym co nie radzi sobie na tym świecie. Satysfakcję daje mu pomaganie innym. Ma bardzo rozwiniętą empatię. Pokaż mu, że ktoś jest w potrzebie a przy udziale Twojego produktu można mu pomóc.

10. Pan Supermocny

Chce byś postrzegany jako osoba pewna siebie, panująca nad sytuacją, mająca kontrolę na całością projektu. Przeraża go sytuacja w której dzieje się odwrotnie. Jeżeli Twój produkt lub usługa pomoże mu czuć się dobrze stanie się Twoim klientem. Na pewno lubi konkrety, więc w zwięzły, rzetelny sposób pokaż mu, że Twój produkt odpowiada jego potrzebą.

 

 

11. Pan Kowalski

Osoba lubiący być w szeregu. Czuje przynależność do normalnej grupy ludzi i boi się odrzucenia. Tradycyjne produkty, w dobrej cenie i nie przepłaci nic ponad to co potrzebuje.

Przeszliśmy przez kilka profili osobowości jakie spotykamy na co dzień. Spójrzcie na nie z przymrożeniem oka. Temat jest bardzo szeroki i w tym artykule nie został wyczerpany natomiast jaki jest mój najważniejszy wniosek płynący z doświadczeń z klientami?

KAŻDY z nich kieruje się żądzą bycia ważnym

Szersza wiedza w tym temacie pozwoli ci szybciej dotrzeć do zaspokojenia tej żądzy.

Zapraszam do grupy mentoringowej SalesMiles, gdzie będziemy mogli popracować nad tym dokładniej.

 

 

Mariusz Dykas

CEO SalesMiles

Mariusz Dykas - przedsiębiorca, który już od gimnazjum zajmuje się biznesem. W artystyczny sposób przedstawia swoją pasję rozwoju osobistego oraz pokazując inną drogę ludzkiego życia. Autor książki @MARKET_ING. Od wielu lat pokonuje wszystkie stereotypowe spojrzenie na życie.

Magik, który zawsze znajdzie rozwiązanie na dane wyzwanie. Słowo problem nie występuje w jego słowniku. Jest człowiekiem orkiestrą potrafiącym odnaleźć się w praktycznie każdym środowisku.

Jako filantrop wspiera ludzi kreatywnych jak i ciekawe pomysły. Angażuje się w charytatywność jak i projekty non profit. Rozdaje wiele szkoleń jak i narzędzia marketingowe na swoich spotkaniach rozwojowych.

Komentarze