Aktualności

16.05.2016

Rozmieszczenie nagłówków na Stronie Lądowania

Napisane przez: Mariusz Dykas

Nagłówek, niby prosta rzecz, zaledwie jedno zdanie. Jednak jeśli całą reklamę, cały Landing Page dopieścisz do granic możliwości, zaś sam nagłówek potraktujesz po macoszemu.. to wróżę Ci tylko żywiołową klęskę. Kiedyś, od kogoś usłyszałem taką myśl: Na napisanie samego nagłówka, poświęcam 5 - krotnie więcej czasu niż na całą resztę” No i ma to duży sens, ponieważ jest to pierwsza rzecz, która zdecyduje o tym czy odbiorca wejdzie głębiej czy dalej beztrosko scrollował będzie tablicę Facebooka :)

1. Nagłówek podstawowy

 

Jest to nagłówek, który najlepiej umieścić na samej górze nasze Landing page. Ważne jest aby był on takiej samej treści jak nagłówek użyty w miejscu, z którego odwiedzający przyszedł, czyli np z reklamy na Facebooku. W przeciwnym razie może on stwierdzić, że strona dotyczy czegoś innego niż miał na myśli. Można go delikatnie zmodyfikować, jednak po co choć trochę zaburzać nasz przekaz.

2. Nagłówek wspierający

 

Ten z kolei nagłówek umieszczamy zaraz pod nagłówkiem podstawowym. Jest on rozszerzeniem tego o czym mówią pierwsze linijki tekstu. Powinien o w skondensowanej formie, przedstawiać to co zawiera nasza strona docelowa. Najlepszy efekt osiągniesz kiedy całość tekstu napiszesz językiem korzyści.

3. Nagłówek który podtrzyma uwagę

 

Uwaga!!! ---> Nagłówek ten stosujesz tylko w przypadku gdy Strona Lądowania wychodzi po za dolną krawędź ekranu. Najlepszym na przedłużenie uwagi czytelnika jest aby ten, przeczytał o korzyściach dla niego wynikających z naszej oferty. Dlatego powinien on zawierać informację jak usługa/produkt rozwiąże jego problemy.

4. Nagłówek końcowy

 

Umiejscowiony jest on na samym końcu strony, tuż nad przyciskiem CTA (Call To Action), w który czytelnik ma kliknąć. Bardzo ważne aby był on blisko tego przycisku, ponieważ istnieje zależność pomiędzy odległością między nimi a liczbą kliknięć. Jest to tekst, który ma dać nam jeszcze większą pewność, że odwiedzający zrobi to czego chcemy. W przypadku promowania artykuły takiego jak ten, mógłby być to tekst “Sprawdź teraz jakie 3 zasady budowania Stron Lądowania dadzą Ci najlepsze efekty.”

 

Daniel Adamiak Specjalista ds Digital Marketingu

Mariusz Dykas

CEO SalesMiles

Mariusz Dykas - przedsiębiorca, który już od gimnazjum zajmuje się biznesem. W artystyczny sposób przedstawia swoją pasję rozwoju osobistego oraz pokazując inną drogę ludzkiego życia. Autor książki @MARKET_ING. Od wielu lat pokonuje wszystkie stereotypowe spojrzenie na życie.

Magik, który zawsze znajdzie rozwiązanie na dane wyzwanie. Słowo problem nie występuje w jego słowniku. Jest człowiekiem orkiestrą potrafiącym odnaleźć się w praktycznie każdym środowisku.

Jako filantrop wspiera ludzi kreatywnych jak i ciekawe pomysły. Angażuje się w charytatywność jak i projekty non profit. Rozdaje wiele szkoleń jak i narzędzia marketingowe na swoich spotkaniach rozwojowych.

Komentarze